شبیه سازی جریان سیال داخل سیلندر موتورهای احتراق داخلی با مدل‌های مختلف آشفتگی

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

ایرانی

چکیده

درک صحیح از جریان‌های داخل سیلندر در طول فرآیند کارکرد موتور، نقش مؤثری را در بهینه‌کردن طراحی موتور به منظور بهبود عملکرد، کاهش مصرف سوخت و کاهش آلایندگی موتور ایفا می‌نماید. در سال‌های اخیر، مدل‌های آشفتگی مختلف به منظور پیش‌بینی جریان‌های آشفته، گسترش چشم‌گیری یافته‌است. در این تحقیق، تأثیر مدل‌های آشفتگی در شبیه‌سازی جریان داخل محفظه‌ی احتراق از لحظه‌‌ی بسته شدن سوپاپ ورودی تا لحظه‌ی باز‌شدن سوپاپ خروجی، مورد بررسی قرار گرفته است. مقایسه‌ی نتایج شبیه سازی شده با نتایج تجربی، اختلاف قابل ملاحظه‌ای را برای مدل های مختلف آشفتگی نشان می‌ دهد. نتایج این شبیه سازی، پیش‌بینی توسط مدل RSM را بهتر از مدل‌های دیگر نشان می‌دهد.

عنوان مقاله [English]

Simulation of IN-Cylinder Fluid Flow in Internal Combustion Engine with Different Turbulence Models

نویسندگان [English]

  • mohamad hazsan Djavareshkian
  • abas Ashkezari
چکیده [English]

Good understanding of In-Cylinder Fluid Flow during the operation process has effective role in the engine design. To aid the best operation, fuel consumption and environment pollution must be decreased. In recent years, various turbulence models are widely developed and used to predict the flow turbulence. In this paper, the effect of turbulence models in simulation of In-Cylinder fluid flow in a combustion chamber has been investigated from the Inlet Valve Closing (IVC) to Exhaust Valve Opening (EVO) . Comparison of the present simulation with the experimental data shows a considerable difference for various models. The results of simulation show that the Reynolds Stress Turbulence Model is better than the other turbulence models.

CAPTCHA Image