@article { author = {Samiee, Ahmad and Djavareshkian, M.Hassan and Honarmand, Mojtaba}, title = {Improvement of Aerodynamic Performance of Oscillating Airfoils with Plunging Motion at Low Reynolds Numbers Using Heat Transfer}, journal = {Journal Of Applied and Computational Sciences in Mechanics}, volume = {30}, number = {1}, pages = {79-96}, year = {2019}, publisher = {Ferdowsi University of Mashhad}, issn = {2008-918X}, eissn = {2423-6519}, doi = {10.22067/fum-mech.v30i1.58136}, abstract = {In this study, the effect of heat transfers on lift and drag coefficients of two symmetric and camber airfoils with plunging motion in laminar flow is numerically investigated. The compressible Navier–Stokes equations are discretized using a finite volume method and they are solved by PIMPLE algorithm. In this simulation, fluid dynamic viscosity and thermal conductivity are considered to be variable. Also dynamic mesh method is used for oscillating motion. The results show that, by reducing the airfoil surface temperature less than the free flow temperature, lift to drag ratio increases. Moreover, influence of heat transfer on vortexes pattern at airfoils trailing edge and therefore its impact on the aerodynamic coefficients are investigated.}, keywords = {Heat transfer,Finite Volume,Dynamic Mesh,Reynolds Number}, title_fa = {بهبود عملکرد آیرودینامیکی بالواره‌های نوسانی با حرکت فراز و فرود در اعداد رینولدز پایین بااستفاده از انتقال حرارت}, abstract_fa = {در این تحقیق، اثر انتقال حرارت برروی ضرایب برآ و پسای دو بالوارۀ متقارن و انحنادار با حرکت نوسانی فراز و فرود در جریان لایه‌ای، به‌روش عددی بررسی شده‌است. معادلات ناویراستوکس قابل‌تراکم توسط یک روش عددی برمبنای حجم محدود گسسته و با الگوریتم پیمپل حل شده­اند. در این شبیه‌سازی لزجت دینامیکی و ضریب هدایت حرارتی سیال متغیر در نظر گرفته شده است و از تکنیک شبکه­های دینامیکی استفاده گردیده‌است. نتایج این تحقیق نشان می­دهد، با کاهش دمای سطح بالواره‌ها نسبت‌به دمای جریان آزاد، نسبت برآ به پسا افزایش می‌یابد. همچنین اثر انتقال حرارت بر الگوی گردابه­ها در لبۀ انتهایی بالواره­ها و درنتیجه تأثیر آن بر ضرایب آیرودینامیکی آنها بررسی شده‌است. .}, keywords_fa = {انتقال حرارت,حجم محدود,شبکه ی دینامیکی,عدد رینولدز}, url = {https://mechanic-ferdowsi.um.ac.ir/article_32840.html}, eprint = {https://mechanic-ferdowsi.um.ac.ir/article_32840_1332470506c534fcd92e961ce30bcb0d.pdf} }